Trafiku më i sigurt, respektimi i shpejtësisë së lejuar të lëvizjes dhe më pak ndotje e ajrit, janë efektet e dy policëve të zgjuar të gënjyer, të cilët janë vendosur në dy lokacione në Shkup. Prej disa vitesh, kompania Smartbumps ka zhvilluar teknologji inovative që “ndëshkon” vetëm automjetet që tejkalojnë kufirin e shpejtësisë, ndryshe nga policët klasikë të shtrirë, të cilët janë pengesë për të gjitha automjetet që kalojnë. Risia e Smartbumps është se ata “lexojnë” shpejtësinë e automjetit, e cila nëse ngas me shpejtësinë e lejuar shkon në një rrugë të sheshtë, por nëse lëviz më shpejt, polici i zgjuar ngrihet nga asfalti dhe efekti është i njëjtë si në pengesat klasike.
Në këtë mënyrë, teknologjia e zgjuar siguron që trafiku të mos ngadalësohet, por vetëm sasi më të sigurta dhe të mëdha të karburantit të kursehen. Kjo zvogëlon përqindjen e gazrave të shkarkimit në ajër, e cila është shumë e rëndësishme, veçanërisht për qytetet si Shkupi, të cilat kanë probleme serioze me ndotjen e ajrit.
Dy policët e zgjuar të gënjyer kanë punuar në mënyrë aktive në rrugët “Vera Ciriviri Trena” dhe “Orce Nikolov” në Shkup për disa muaj.
Përfitimi i parë i tyre, thotë Viktor Nastev, një nga krijuesit e kësaj teknologjie inovative, është se në muajt e fundit ngacmimi i panevojshëm i më shumë se një milion automjeteve, të cilët lëviznin brenda shpejtësisë së lejuar, të cilat nëse do të kishte pengesa klasike , u shmang. ata do të duhej të frenonin dhe të ndalonin për t’i kaluar ato. Kjo gjithashtu shmang emetimet e rreth 14 ton CO2 në ajër në secilën nga këto vende.
“Matjet tona nga policët e zgjuar që gënjejnë janë shumë pozitive. Trafiku është i ngadalshëm dhe numri i automjeteve që tejkalojnë shpejtësinë në vendndodhjen e parë është vetëm 3%, dhe në të dytën është 8% e automjeteve, sepse në vendin e parë shumica e automjeteve janë banorë dhe kalojnë çdo ditë, kështu që ata kanë mësuar policin, dhe në vendin e dytë ka shumë automjete që kalojnë atje për herë të parë, kështu që ata injorojnë shenjat. Sidoqoftë, është shumë më e rëndësishme që automjetet që tejkalojnë kufirin të mos lëvizin aq shpejt sa më parë, pra pothuajse të gjithë ngasin nën 50 kilometra në orë, dhe kufiri është 30 kilometra në orë, “shpjegon Nastev.
Shumë studime në të gjithë botën kanë treguar se instalimi i pajisjeve qetësuese si policët e gënjyer zvogëlon numrin e viktimave të aksidenteve rrugore me më shumë se 50%. Për shkak të faktit se shoferët që respektojnë kufirin e shpejtësisë kalojnë nëpër një rrugë të sheshtë, policët e zgjuar janë edhe më efektivë se ata tradicionalë, sepse më shumë shoferë respektojnë kufirin. Sidoqoftë, përparësia kryesore e një polici të zgjuar të gënjyer është se siguria në trafik arrihet pa efektet negative në ndotjen e mjedisit. Përkundrazi, është mbi 90 përqind më i vogël, kryesisht në afërsi të shkollave dhe kopshteve, ku më së shpeshti vendosen këto lloj pengesash.
P ADRPARSIA KRYESORE E POLICIMANIT T SM GJASHTM GJITHSOR ISSHT QAT SIGURIA E TRAFIKUT SHT ARRITUR PA EFEKTET NEGATIVE
“Realizimi i këtij parimi të punës së policëve të gënjyer është kompleks, por mund të them se jam krenar për ekipin tonë me të cilin arritëm të bëjmë një produkt cilësor dhe të fuqishëm që është plotësisht teknologjia jonë. Në produktet e fundit, ne kemi zhvilluar një brez të ri policësh të gënjyer, në të cilin kemi përfshirë të gjitha përvojat nga puna e prototipeve të para që vendosëm në rrugë në kushte reale. “Ndërkohë, novacioni ynë është njohur në disa panaire ndërkombëtare të inovacionit, ku kemi marrë disa çmime, përfshirë medaljen e argjendtë në Taiwan Innotech Expo në Tajvan, e cila është një nga panairet më të rëndësishme të inovacionit në botë,” Nastev tha.
Ai shpjegon se ekipi që qëndron pas teknologjisë inovative është duke punuar vazhdimisht në përmirësimin e pjesëve mekanike, sensorëve dhe softuerit. Polici i zgjuar, përveç rregullimit të trafikut, numëron edhe të gjitha automjetet, mban shënim se kur ka kaluar saktësisht automjeti, me çfarë shpejtësie dhe nëse polici i shtrirë është aktivizuar. Kështu, teknologjia inovative jep një pasqyrë të mirë të asaj që po ndodh në rrugët ku vendoset pajisja inteligjente dhe cilat janë efektet e saj. Nastev thotë se, megjithëse ekipi planifikon të zhvillojë më tej produktin, ai ka qenë në një fazë të pjekur për një kohë të gjatë, domethënë është gati për shitje dhe shfrytëzim.
“Ne jemi duke u përgatitur për prodhimin e një serie fillestare, kemi negociata me disa investitorë, por ende nuk kemi aktivitete konkrete. Deri më tani, ne kemi bashkëpunim dhe mbështetje të shkëlqyeshme nga Fondi për Inovacion dhe Zhvillim Teknologjik. Ne kemi partnerë në Evropë dhe Lindjen e Mesme, dhe ka shumë interes nga Shtetet e Bashkuara. “Për shkak të situatës me pandeminë, gjërat janë ngadalësuar pak, disa panaire ku duhej të prezantonim teknologjinë tonë u anuluan, por në javët e fundit ne kemi shtuar aktivitetet përsëri,” shpjegon Nastev.